URZĄD GMINY W STEGNIE  

ul. Gdańska 34, 82 - 103 STEGNA, tel.: (55) 247 81 71 / 247 81 72, fax: (55) 247 83 95

Odkryj Gminę Stegna




  • Należy do jednych z najpiękniejszych i najbardziej interesujących gmin Mierzei Wiślanej. Otoczona wodami Wisły, Szkarpawy i Morza Bałtyckiego jest jakoby wyspą.
22 listopada
piątek Kalendarz

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU PN. ,,USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY STEGNA (EDYCJA 2021)”.


Gmina Stegna informuję, że został zakończony projekt ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stegna (edycja 2021)”.

Projekt miał na celu usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stegna, a przez to wyeliminowanie szkodliwego działania i niebezpiecznych dla zdrowia skutków działania azbestu. W ramach realizacji projektu bezpiecznie unieszkodliwionych zostało 11,8 Mg (tony) wyrobów zawierających azbest z czterech nieruchomości położonych na terenie Gminy Stegna.



Projekt obejmował dwa zadania:

  • Demontaż, transport i utylizacja – zadanie zostało wykonane na dwóch nieruchomościach. W ramach tego zadania zutylizowano 7,94 Mg wyrobów zawierających azbest.
  • Transport i utylizacja – zadanie obejmowało dwie nieruchomości, z których to zutylizowano 3,86 Mg wyrobów zawierających azbest.

Łączna powierzchnia pokryć dachowych z których zostały wyroby zawierające azbest wynosi ok. 770 m2.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku udzielił Gminie Stegna na jej wniosek z dnia 21.05.2021 r. dotacji na dofinansowanie realizacji zadania pn.: ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stegna (edycja 2021)”. Zadanie jest zgodne z Programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stegna na lata 2015-2032 oraz Uchwałą XIV/147/2020 Rady Gminy Stegna z dnia 12 maja 2020 r. w sprawie zasad, trybu udzielania oraz rozliczania dotacji celowych udzielanych przez Gminę Stegna na dofinansowanie kosztów inwestycji związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem elementów zawierających azbest ze zm.

Koszty kwalifikowane zadania wyniosły 5922,00 zł, z czego 4145,00 zł stanowiło dofinansowanie w formie dotacji udzielonej przez WFOŚiGW w Gdańsku , natomiast reszta kosztów stanowi wkład własny mieszkańców uczestniczących w projekcie. Środki pochodziły z WFOŚiGW w Gdańsku oraz NFOŚiGW w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest.”

www.wfos.gdansk.pl