Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)

Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji. Przekazanie danych osobowych do RDK przez osobę, której dane dotyczą jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę. Przekazane do RDK dane osoba, której dane dotyczą może je w każdej chwili usuną bądź dokonać zmiany przekazanych danych w zakresie numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.


Jakie dane gromadzi RDK

1.       imię i nazwisko;

2.       numer PESEL

3.       numer telefonu komórkowego

4.       adres poczty elektronicznej


Kto może przekazać dane do RDK?

Dane do RDK może przekazać:

  1. Osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych
  2. Osoba, która uzyskała pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego

Dane do RDK można wprowadzić osobiście lub za pośrednictwem urzędnika przy okazji wizyty w urzędzie.


Co załatwisz przy pomocy RDK?

Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:

  • dokumentach gotowych do odbioru,
  • rozpatrzeniu złożonych wniosków,
  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o

informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

oraz niektórych innych ustaw http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/2294/1



Załączniki: