Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)
Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji. Przekazanie danych osobowych do RDK przez osobę, której dane dotyczą jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę. Przekazane do RDK dane osoba, której dane dotyczą może je w każdej chwili usuną bądź dokonać zmiany przekazanych danych w zakresie numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.
Jakie dane gromadzi RDK
1. imię i nazwisko;
2. numer PESEL
3. numer telefonu komórkowego
4. adres poczty elektronicznej
Kto może przekazać dane do RDK?
Dane do RDK może przekazać:
- Osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych
- Osoba, która uzyskała pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego
Dane do RDK można wprowadzić osobiście lub za pośrednictwem urzędnika przy okazji wizyty w urzędzie.
Co załatwisz przy pomocy RDK?
Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:
- dokumentach gotowych do odbioru,
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
oraz niektórych innych ustaw http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2019/2294/1